FAQ

FAQ

 

Jaká je výhoda nákupu běžné katalogové nabídky?

Jedná se o běžný katalogový zájezd, jehož cena je pevná v daném období. Na tento zájezd je možné čerpat pouze slevy nabízené touroperátorem ( např. slevy za včasnou rezervaci apod. ). U těchto zájezdů si s dostatečným předstihem můžete rezervovat Vaši dovolenou ve Vámi zvoleném termínu, destinaci, hotelu. U těchto zájezdů máte dostatek času připravit vše potřebné a dokonale si dovolenou naplánovat. Některé hotely jsou v průběhu sezóny natolik vyprodané, že se do nabídek last minute vůbec nedostanou. Zvláště u dražších hotelů a exotických destinací tak může být výhodnější objednat svoji dovolenou s dostatečným předstihem.

Jak vzniká nabídka zájezdů "Last minute" a jaká je výhoda těchto nabídek?

Zájezdy Last Minute, jsou v poslední době dobrou šancí pro ty, kteří chtějí za svoji dovolenou ušetřit. Proč cestovní kanceláře vlastně své zájezdy zlevňují ? Každá cestovní kancelář objednává ubytování a dopravu dopředu a nikdy není možné dopředu stoprocentně odhadnout prodejnost těchto zájezdů. Proto máte možnost na poslední chvíli zakoupit zájezd se slevou ( zpravidla 10 - 30% z původní ceny zájezdu ). Nabízené služby jsou přitom na stejné úrovni, jako u zájezdů katalogových a pokud jste schopni se rychle přizpůsobit termínu a podmínkám dané destinace ( očkování apod. ), je zakoupení takového zájezdu velmi výhodné. Samozřejmě, že všude je nějaké "ale". Tady je oním "ale" právě rychlost, jakou je potřeba vše zařídit, od rezervace ( ta je někdy poskytována pouze na hodiny ), přes sepsání cestovní smlouvy a zaplacení zájezdu. Omezen je také výběr hotelů a v některých případech ( u zvláště výhodných nabídek ) je možné, že se budete moci rozhodnout pouze o kategorii ubytování a konkrétní hotel bude upřesněn až těsně před odletem nebo dokonce až na místě ( tzv. NO NAME hotely )

Pokud jsem se již pro nějaký zájezd rozhodl, jak jej objednám?

Na základě Vámi dodaných údajů sepíšeme cestovní smlouvu, kterou můžeme sepsat osobně v naší kamenné pobočce, nebo Vám ji doručíme poštou či emailem ( podle domluvy s Vámi a také podle časového prostoru potřebného k vyřízení smlouvy - jak jsme již zmiňovali, u zájezdů Last Minute je zapotřebí jednat rychle. ). Současně Vám sdělíme, jaká cestovní kancelář zájezd pořádá, pokyny pro platbu zálohy, doplatku(př. celé částky najednou ). Ihned po obdržení cestovní smlouvy nám tuto zašlete obratem zpět, abychom mohli zajistit potřebné formality u pořadatele zájezdu. Termíny pro odeslání smlouvy či platby jsou závazné a jejich nedodržení může vést ke stornování zájezdu ze strany pořadatele.

Jak zjistím, zda je zájezd volný a jak jej mohu rezervovat?

Pokud si vyberete zájezd a rozhodnete se jej objednat, odešlete poptávku tlačítkem "Nezávazná objednávka“. Vzhledem k tomu, že zájezdy uvedené na našich stránkách současně nabízí více cestovních agentur a kanceláří, musíme u touroprátora zjistit, zda je Vámi vybraný zájezd stále volný. Na základě Vašich osobních údajů vyplněných v předběžné objednávce Vám provedeme rezervaci a telefonicky se s Vámi domluvíme na dalším postupu ( lhůta rezervace apod.).

Jak zájezd zaplatím?

Pokud si budete kupovat zájezd s dostatečným časovým předstihem, zpravidla od Vás bude CK vyžadovat zálohu 50%. Celá cena zájezdu pak musí být připsána na účet CK dle všeobecných podmínek nejpozději však jeden měsíc před odjezdem. U zájezdů Last minute je tento postup vlastně nemožný a platba se provádí okamžitě po objednání zájezdu v plné výši. Způsob úhrady se vždy dozvíte spolu s potvrzením Vaší závazné objednávky formou cestovní smlouvy. Obvykle se jedná o platbu na náš účet. Samozřejmě je možná i platba osobně v naší kanceláři.

Kdy dostanu veškeré doklady?

Veškeré potřebné doklady Vám budou doručeny dle Vámi zvoleného způsobu osobně, mailem, poštou) v závislosti na možnostech konkrétního případu. Obecně lze říci, že u zájezdů, které objednáváte s dostatečným předstihem, Vám veškeré doklady zasíláme cca týden před nástupem, zatímco u zájezdů Last minute v nejbližší možné lhůtě po objednání a připsání platby.

Co se stane, pokud nebudu moci na zájezd nastoupit?

Ve všeobecných podmínkách  smlouvy, kterou jste podepsali, jsou vyčísleny stornovací poplatky, které jsou různé a závislé hlavně na časovém období, které zbývá do odjezdu. V této souvislosti doporučujeme uzavřít pojištění pro případ zrušení zájezdu. Toto pojištění je cenově velmi přijatelné a vyhnete se tak nepříjemnostem třeba v případě náhlé nemoci apod.

Má cestovní kancelář právo na změnu hotelu?

Dle všeobecných smluvních podmínek jednotlivých cestovních kanceláří, které jsou součástí cestovní smlouvy, má cestovní kancelář právo na změnu hotelu při zachování minimálně stejné kvality služeb v dané oblasti. Věřte, že tento nepříjemný krok, který bohužel zvláště v plné sezóně a u zájezdů na poslední chvíli nelze vyloučit, nedělají cestovní kanceláře rády a už vůbec ne z vlastní vůle. Často se stává, že jsou hotely přijmou více rezervací, než je jejich kapacita, a díky tomu je nutné část objednávek přesunout do jiných hotelů. V případě, že k takovéto situaci dojde, jsme Vám nápomocni při jednání s těmito cestovními kancelářemi, aby náhradní ubytování splňovalo Vaše požadavky, které od Vás máme. Případy změny hotelu jsou však spíše ojedinělé.

Co znamená Hotel NO-NAME?

U zájezdů Last minute se občas setkáváme s nabídkou zájezdů bez udání názvu hotelu. V tomto případě CK zaručuje pouze kategorii ubytování ( např.Hotel NO NAME 3* - znamená ubytování v hotelu kategorie 3* ). Tyto nabídky vytváří cestovní kanceláře zejména aby se vyhnuli situaci, popsané v odstavci výše.

Jaká je skutečná délka pobytu?

Délka zájezdu uvedená na našich stránkách zahrnuje vždy první a poslední den dovolené. Čas odletu bývá potvrzen až několik dní před odletem a předběžné časy charterových letů nejsou závazné. Odlet a přílet tak může být v průběhu celého odletového či příletového dne. Zvláště u vzdálenějších cílů tak skutečná délka pobytu bývá o den až dva kratší. Informaci o skutečné délce pobytu Vám rádi poskytneme na základě Vašeho dotazu.

Ubytování první a poslední den – kdy je možné obsadit pokoj a kdy je nutné jej vyklidit?

Mezinárodní standart ubytování, který je ve většině států dodržován stanovuje, že hotel Vám poskytne pokoj v den příjezdu ve 14:00 hodin. Naopak poslední den pobytu se pokoje vyklízejí obvykle ve 12:00 hodin.

Pokud není hotel plně obsazen, většinou Vám pokoje připraví k nastěhování i dříve a naopak Vám umožní využívat pokoj až do odjezdu. Nezřídka však požaduje za pozdní opuštění pokoje poplatek, který se platí na recepci hotelu. Pokud zůstáváte na hotelu bez pokoje, až do odjezdu bývá k dispozici servisní pokoj v prostoru blízko recepce, kde je možné si uložit věci a použít např. sprchy apod.

Je ve všech destinacích český delegát?

Ve většině destinacích působí česky mluvící delegáti. Zejména u exotických destinací to však není pravidlem. O skutečnosti, zda je v místě český delegát nebo místní zástupce Vás rádi budeme informovat.

Co se stane, pokud se dostanu v zahraničí do problémů?

Právě pro tyto případy je na místě zástupce cestovní kanceláře – delegát. Jeho telefonní číslo máte vždy k dispozici na hotelu, nebo jej obdržíte po příjezdu do destinace.

K čemu slouží pojištění proti úpadku?

Pojištění proti úpadku je pro cestovní kanceláře ze zákona povinné. Díky tomuto pojištění máte jistotu, že pokud se cestovní kancelář, u které jste zájezd zakoupili, dostane do finančních problémů, převezme za ni pojišťovna závazky a zajistí Vám např. dopravu zpět domů apod.

Je součástí zájezdů cestovní pojištění?

Toto je různé a záleží na pořádající cestovní kanceláři, zda již má cestovní pojištění zahrnuté v ceně zájezdu, či zda je nabízí k sjednání extra. Některé cestovní kanceláře navíc mají pojištění jako povinný příplatek. I když máte například sjednané celoroční pojištění, není možné v těchto případech pojištění odečítat. Rádi Vám poradíme s výběrem vhodného pojištění, nebo Vás seznámíme s podmínkami pojištění obsaženého v ceně zájezdu.